2009年1月2日

另類怪獸家長

前幾天家人大聚會,算是吃2009年的農曆新年團年飯。

無錯,係團年飯。話說爸媽年輕時大概非常恩愛,生了一大堆,最大的跟最少的至少相差十幾年以上,我算是排較後,總之上有兄姊下有弟妹,幾近各自成家各有兒女,所以如果聚會齊人都幾墟陷。這幾年來是為了避年還是什麼理由,總之一二月例必有人離港度假,所以團年飯要麼提前要麼置後。

那天妹妹坐在旁邊,自然跟我談起她的兒女經。

她不無感嘆地說:「阿女本來間學校的英文教得太少,唔夠,所以我今年將她轉校,去左間好多英文的……阿女已經讀小四,仍然係呆呆的,記性差,讀書唸口簧,測完驗就全部忘記晒……阿女既理解力好差,所以我要慢慢教,好似上次咁,學校教長度單位km呀,我要咁教佢 -- km叫公里,因為車呀飛機呀行得好快,殊一聲就去左好遠,所以我地要用大單位,即係以公里黎計,而唔可以用cm、mm既細單位計,否則個數目字會好長。」

我說:「對呀,咁點解唔教埋佢點解叫公里,而其他叫厘米毫米呢?並且講埋佢地有乜關係嘛。」

妹妹立刻好驚訝咁話:「你都傻嘅,名稱邊有得解咖,就好似你個名咁有得解嘅咩?佢地又有乜關係,不過都係長度單位,叫開咁就咁,邊有得解。」

我於是話:「吓,公里即係kilometer,kilo即係1,000咁解,meter係米,所以kilometer 其實係叫千米,理解左之後就容易記嘛,點解你唔教佢。唉,原來個阿媽都不求甚解,唔怪得個女讀書要死記,你要教佢點解,並且要佢慢慢掌握推理…」

阿妹即刻打斷我:「你都痴線嘅,佢咁細個邊度識推理,而且邊有得解。」

我於是反問「咁講咗咁耐,點解你又唔順水推舟反問我到底果D單位點解叫米,同埋km卻又叫公里,佢同其他單位嘅meter有乜關係?」

阿妹開始火:「我駛乜要問?係人都知無得解,就算有得解都一定係好深奧,咁深又駛乜知!」

然後她轉向旁邊隔著阿女阿仔的老公投訴,話我要求太高。於是話題終止。阿妹跟住嬲爆爆。

係,我衰在話「原來個阿媽都不求甚解,唔怪得個女讀書要死記」。

不過阿妹雖刁蠻亦好醒目,點都唔肯問我點解。

其實所謂有得解,當然唔會解到去上帝第一因那種高層次,殺雞又焉用牛刀呢,況且亦不相干吖;解法不過係譯音呀,或者舊制轉十進位公制(metric system)後沿用舊名加個「公」字來方便上一輩人容易記憶之類。

阿妹唔問,因為如果答案好淺白,咁即意味佢不濟,教女不擅,所以佢點都唔問,真係個懂得自保求生存的典型香港人,叻女嚟。

話晒都係一家人,要「和諧」,所以十幾分鐘後我逗她,望著酒樓正在播放的翡翠劇場,問她阿女看不看電視劇。「佢都不知幾鍾意,尤其果D愛情故事例如《紅樓夢》咁佢就最鍾意。」她說。

我記得上年阿妹帶點驕傲地提過,因為《紅樓夢》係中國文藝瑰寶,所以三年級時佢就買《紅樓夢》嘅簡略版畀阿女睇,又在旁邊解釋情節,邊個鍾意邊個,邊個陷害邊個。真係,一涉及情情塔塔同權術,中國人就生猛晒。

隨後,兜兜轉轉,阿妹又返回阿女既天資問題上,「佢呀,真係比人蠢D咖,唔易教,同佢解釋係無用咖。」阿妺一再申辯。我望著那個將要死記更多英文生字的四年級小朋友,只好犬儒地陪笑「唔,人人天資不同,都係嘅。」

8 則留言:

  1. 呵呵呵..原來貴大人係大家族嘅! 失敬.失敬
    講起教仔, 真係可以有好多嘢講! 記得阿仔未讀書之前(未夠三歲)真係好醒, 二佰幾張中文字咭(有公仔同字), 張張都認得, 可以讀翻哂出嚟, 又可以跟張咭寫翻D字出嚟, 典知入咗幼稚園之後, D中文唔記得哂, 雖然每星期都有返中文班, 有寫中文字, 就係入唔到腦, 左耳入, 右耳出...而家淨係認得自己個名, 仲要三個字痴埋一齊先認得..
    [版主回覆01/04/2009 01:31:00]五六七十年代做大家族的先決條件之一係,唔識用,或者唔肯用,或者無錢買,或者買唔倒......避孕用品。
    蟲師哥,你位公子既天資好好,但係唔用漢字就會好快唔記得,無符。在外國出生成長的華人,基於跟父母溝通,能夠聽和講廣東話、普通話的唔少,但又能認漢字寫漢字的,就真係好稀少。不過你上次提過「睇公仔書學漢字」,我覺得不失為一個方法,可惜公仔書的詞彙太少,就算持續睇十多年,都係識字太少。你如果想令郎也能寫,睇怕都要再請教下彼邦有經驗的華人或專家。

    回覆刪除
  2. 貴兄:
    午安!
    好逗趣!
    不用太擔憂啦 ( 跟令妹說的) !
    菊主童年時就是那種 ' 一碌葛一舊飯成隻番薯 '遲開竅 的懵學生;不求甚解 (呢個本來係褒詞喎),知其然而不知其所以然,水過鴨背是自然不過的事;所以數學科遠遜於只靠死記的科目如中文社會健教(以前分得幾仔細 ! ) ......
    不必過份催谷 , 到了初中自會開竅,一理通百里明,再唔駛阿娘陪讀了 !
    [菊主回覆08/05/2012 13:01:50]貴兄:
    午安!
    村如說來說去都是那幾個字,通順而已;而且,人懶字簡;盡量長話短說.
    [版主回覆08/04/2012 23:56:23]話時話,菊主運用漢語的能力很強,詞彙豐富,對本義、基本義等都掌握得很好。羡慕你。
    [版主回覆08/04/2012 23:22:34]我小學都讀得好辛苦,只因我係個「問題」細路,對事物想知點解,但大人唔解釋,只叫我死背,所以我當時讀書好辛苦。例如我唸小二時唔明乘數係乜,老師同父母只叫我死背乘數表;我唔知點判斷什麼情況下要計乘數,大人就教我如果句子最後問「共有多少」,就是乘數,但加數也問「共有多少」,所以我好怕計數。後來到高小我才自己「悟出」個乘數規律:例如5乘7,即係5自己相加7次(頻率、次數),或者7自己相加5次的意思,重複相加咁多次好麻煩,所以我地預先將答案排列成乘數表,背左好快就能說出答案。換句話,乘數其實係加數。如果當年班大人能夠向我咁解釋,我老早就能判斷如何應用加數乘數。
    .
    我覺得,小孩子很早就能夠學習邏輯推理,亦會追求解釋,只係大人唔識教,因為好多大人都不求甚解。

    回覆刪除
  3. 平日看阿貴的文章和回應,覺得應該係一位不好爭辯, 說話適可而止的人。
    怎知道看你和妹妹的一番對話, 原來也是一位典型港人。 嘿嘿!

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實哪有辯到,我講兩句對方就已經容不下異見,結果我只好靜雞雞係這個網誌交待…當年Yahoo小編輯給我這篇帖文一個篕章(讚),建議我也轉放去yahoo的媽打區,但我點敢,怕被對方讀到,又來吵架…

      刪除
    2. 哈哈 ! 睇黎你都好錫妹妹。

      刪除
    3. 誤會了,不。一樣米養百樣人...避之則吉…。

      刪除
  4. 台灣有兒童哲學 細老哥識思想啊

    回覆刪除